EFTERSKOLERNES DAG PÅ LØRDAG // SKI SKI SKI // BEGGE BUTIKKER

Handelsbetingelser

Surfline ApS
Gåseagervej 12
8250 Egå
CVR: 33 95 47 94

Bank: Sparekassen Kronjylland. Reg.nr.: 6181 Kontonr.: 0011913261 
SWIFT: KRONDK22
IBAN: DK1061810011913261 

Betaling
Hos Surfline kan der betales med:

  • Dankort 
  • Mastercard, Visa, American Express, JCB & Diners
  • Visa/Dankort
  • Visa Electron
  • Mobile-Pay
  • ViaBill
  • Kontant betaling ved køb i butik
  • Finansiering via SPARXPRES læs mere og ansøg her

Der tages IKKE noget gebyr ved betaling på Surfline.dk Betales der med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr., når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.
Data, du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Surfline eller andre har mulighed for at læse dataene. 

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Surfline. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det du har godkendt ved købet.  


Priser. 

Priserne er opgivet i danske kroner inkl. moms. 
Surfline tager forbehold for fejl i produktoplysninger og priser. Når varen sendes, tillægges der fragt efter pakkens størrelse og vægt. Ved eksport enten indenfor EU eller til lande udenfor EU-grænseområder skal der påregnes ekspeditionstid. 


Aktuelle tilbud og prisers varighed.

De aktuelle tilbud og priser er gældende så længe de vises online, eller så længe lager haves. Når en vare tages af nettet, er tilbuddet ikke længere gyldigt og kan derfor ikke bestilles online, men der vil være mulighed for via telefon eller e-mail at forespørge på evt. restlager og pris. 


Specielt ved udsalg, Black Friday og lignende.

Der tages forbehold for mellemsalg og udsolgte varer. Varer sælges både i fysisk butikker og på online platforme. Din bestilling gælder kun som bestilling indtil du modtager en faktura, hvor beløbet også hæves og ordren går igennem. 


Levering.

Lagervarer forventes afsendt indenfor 24 timer alle hverdage, varer i restordre bliver afsendt hurtigst muligt. Såfremt en ønsket vare ikke er på lager, kontakter vi dig hurtigst muligt. GLS varetager normalt forsendelsen. Større volumen sendes med fragtmand. Betaling trækkes først ved afsendelse af varen.

Ovenstående gælder for forsendelser i Danmark eksklusive øer uden broforbindelser eller normale forsendelsespriser. Andre forsendelser, f.eks. til Grønland håndteres med specialfragt. Surfline leverer normalt ikke udenfor Danmark, Grønland, Færøerne, Norge og Sverige uden forudgående aftale. Ved forsendelser til de ovennævnte lande tillægges der et ekstra gebyr fra kr. 150,00 alt efter forsendelsens reelle forsendelsesomkostninger.


Ombytning og returnering af normal-varer. (Omhandler varer, der ikke er blevet specifikt tilpasset kunden)

Vi bytter gerne med et smil og for alle varer gælder 40 dages fuld returret forudsat at:

  1. Varen returneres ubeskadiget og uden præg af slid eller misbrug.
  2. Varen returneres sammen med originalemballagen (emballagen må gerne åbnes og varen afprøves).
  3. Du dækker fragtomkostningerne, med mindre andet er aftalt.
  4. Returpakker skal sendes til vores adresse, vi afhenter ikke fra pakkeshops og lignende.
  5. Vælg en transportør der leverer i dagtimerne, eks. Post Nord eller GLS. Vi kan ikke modtage returpakker fra DAO og andre der leverer om natten.
  6. Vi anbefaler at der kun sendes varer retur med tracking/sporing. Vi tager ikke ansvar for bortkomne returvarer. 

Returadressen er til samme adresse som varen er afsendt fra: Surfline, Gåseagervej 12, 8250 Egå.

Surfline tilbagebetaler senest fem hverdage efter modtagelse af returvarer. Tilbagebetaling sker til det betalingsmiddel der blev brugt ved bestilling, medmindre andet er aftalt.

Varer købt i vores fysiske butikker, omfatter ikke ovenstående handelsbetingelser.


Ombytning og returnering af special-varer. 

Ski, skistøvler og andre special-varer der er justeret eller behandlet af os til specifikke mål kan ikke returneres da de betragtes som special-bestillinger, se afsnit www.forbrug.dk/bestillingskøb 

Ved bestillingskøb bortfalder din returret uafhængigt af beløb og ordrestørrelse. 
Vi har pasningsgaranti på ski støvler, læs mere her: www.surfline.dk/pasningsgaranti 
Vi har tilfredshedsgaranti på ski, læs mere her: www.surfline.dk/tilfredshedsgaranti


Varens stand når du sender den retur. 
D. 13/6-14, blev der ændret i lovgivningen omkring websalg jf. forbruger aftaleloven §8 
Dette betyder at du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi. Dette betyder at du er tilladt at teste det købte produkt på samme niveau hjemme, som du vil kunne gøre i vores butik. 
Du skal være opmærksom på at hvis du sender en vare retur, der er blevet brugt, hvor hang tags er taget af eller vasket, vil varens værdi blive forringet med minimum 50%. 
I visse tilfælde kan forringelsen være helt op til 100%. Dette afgøreres af Surfline efter modtagelse af varen. 


Fejl og mangler ved levering.

Kontroller din vare straks efter modtagelse. Modtager du en vare med synlige udvendige skader, fejl eller mangler f.eks. transportskade, skal du enten afvise modtagelsen eller reklamere senest 2 dage efter modtagelsen overfor afsenderen. Formodningsreglen: Køberen skal klage over en ved modtagelsen ikke synlig mangel indenfor rimelig tid efter at manglen er opdaget, eller burde være opdaget. Hvis der klages indenfor en 2-måneders frist, regnes dette for en rimelig frist. Overholdes ingen af ovenstående frister, bortfalder Surflines erstatningspligt. Surfline har ret til at foretage afhjælpning eller ombytning af produktet.


Reklamation
Dit køb er altid dækket af købeloven. Når du som privatperson handler på nettet har du 24 måneders reklamationsret, jf. gældende lovgivning. Dette er betinget af at fejlen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadevoldende adfærd jvf (https://www.forbrug.dk/raad-og-rettigheder/forbrugerleksikon/reklamationsret/) - Du har pligt til at gøre reklamation inde for rimelig tid efter at du har opdaget fejlen i produktet. Er en reklamation berettiget, så er det udelukkende fejlen ved den defekte vare, der behandles.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Du er forpligtet til at behandle produktet så yderlig skade ikke opstår.

Hvordan skal jeg reklamere?
Ved reklamation sendes en e-mail til websalg@surfline.dk med tydelig beskrivelse af den oplevede fejl/mangel ved varen. Gerne med billede som dokumentation. I mailen skal du vedhæfte en kopi af købsfakturaen. Hvis vi ikke, på baggrund af billeddokumentation, kan behandle reklamationen, skal produktet returneres til os, Enten ved aflevering i butikken eller tilsendes, Vores adresse fremgår af købsfakturaen. Kopi af købsfaktura og beskrivelse af problemet skal vedlages produktet

Hvad skal jeg sende med?
Du skal medsende en kopi af købsfakturaen med ordrenr. Når du ønsker at gøre reklamation over et produkt henvises du til at læse om returnering af produkter. 

Andre omkostninger ved reklamation
Hvis årsagen til reklamationen forsøges udbedret og varen derved forringes eller fejlen forøges, er varen ikke længere dækket af købeloves regler, hvilket medfører reklamationsretten frafalder. Reklamationsretten dækker ikke omkostninger ved leje af andet udstyr, som følge af at det defekte produkt ikke længere kan anvendes. Eventuelle følgeskader dækkes ikke af reklamationsretten

Hvad er forskellen på garanti og reklamationsret?
Du kan læse mere om forskellen her: https://www.forbrug.dk/artikler/forbrug/test-og-raad/forbrugerleksikon/garanti/


Særlige bestemmelser.

Alle former for returnering, reklamation eller garantiforpligtigelser, er kun gældende for varer der er købt hos Surfline. Varer der vises i online-shoppen, men som ikke er købt hos Surfline, der gælder det, at alle henvendelser skal rettes til det oprindelige købssted.

For brugte varer gælder der det, at varen købes i den stand som vi oplyser om på nettet og er man i tvivl, er man velkommen til at besigtige varerne i butikken i Egå. Derfor ydes der ingen garanti på brugte varer, men der er dog mulighed for at bytte til nyt eller anden brugt vare. Der er ikke returret på special-bestillinger og forarbejdede produkter (feks ski med monterede bindinger) 

Billeder tilknyttet varerne er illustrationer, og kan være i andre farver og udstyret anderledes, end den aktuelle vare.


Force majeure.

Surfline påtager sig ikke erstatningsansvar for forsinkede leveringer, dersom de ikke skyldes uagtsomhed fra Surflines side, eller de skyldes restordre fra underleverandører, strejker, krig, terror eller andre udenforstående påvirkninger som er udenfor Surflines indflydelse.


Oplysning om klagemuligheder 

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@surfline.dk.
 

Hvis du vil gå videre med din klage 

En klage over en vare eller tjenesteydelse, du har købt hos os, kan du indgive til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk


For at du kan handle online hos Surfline.dk, skal vi bruge dine personlige data som navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse, men vi har gjort alt for at beskytte dine personlige data mod udnyttelse af 3. person. For din fortrolighed og dine personlige data forpligter os til størst mulig sikkerhed. Surfline.dk gemmer kun dine data for afvikling af din bestilling og vi afstår fra at videregive disse til 3. personer! 


Databeskyttelse:


Vi gemmer og forarbejder kun dine kundedata ifølge GDPR. 
 
Vi videregiver ikke dine personbetingede data som bopælsadresse, telefon og e-mail adresse til 3. person, dog undtaget herfra er nødvendige partnere for afvikling af din bestilling som fx PBS og forsendelsesfirmaer. I disse tilfælde videregives kun de for afviklingen minimalt nødvendige oplysninger. 

I denne shop bliver der i Cookies gemt informationer over indholdet af din varekurv, der herved kan genkaldes. Har du oprettet en konto ved os eller allerede er kunde, kan du logge ind ved hjælp af din e-mail adresse og Password og de i Cookie gemte data udfylder automatisk formularen. Den dannede Cookie har en forfaldstid på 365 dage. Du kan desuden i dit Browser-program undlade, spærre eller slette Cookies.

 

Udarbejdet 01.01.2020 Copyright  © Surfline            

Yderligere forbrugerregler: http://www.forbrug.dk